loading...

stockkaar

دانستني هاي لپ تاپ و نوت بوك استوك

بازدید : 299
11 زمان : 1399:2

oled-card

اما بر خلاف مانيتورهاي استوك LED ها، OLEDها بر پايه كربن ساخته شده اند. ساختار مولكولي متفاوت كربن در مقايسه با فلزات، در اينجا اهميت بسياري دارد. اولين مزيت استفاده از كربن، امكان ساختن پنل هاي بسيار كوچك از نوع OLED است. به اين معني كه مي توان از پنل هاي OLED در ساخت نمايشگر موبايل ها استفاده كرد.

به اين خاطر كه در اين نمايشگرها، هر پيكسل به تنهايي نور مورد نياز خود را تامين مي كند، تصاوير OLED بسيار بهتر از LCDها رنگ مشكي را نشان مي دهند و البته به دليل همين مساله استفاده مفيد از انرژي براي تامين نور هر پيكسل، انرژي كمتري مصرف مي كنند. البته OLEDها در كل گران تر از LCDها هستند.


ضمنا، بد نيست بدانيد در صورت استفاده از پنل هاي OLED جهت نمايش تصاوير ثابت منجر به بروز مشكل در كيفيت رنگ هاي نمايش داده شده خواهد شد.
در حال حاضر در نمايشگر LG G Flex و Samsung Galaxy Round از OLED استفاده شده است.

نمايشگرهاي Active-Matrix OLED يا AMOLED
در حاليكه OLED ها انرژي كمتري در مقايسه با LCDها مصرف مي كنند، توليدكنندگان ابزارهاي موبايل نيز هميشه به دنبال افزايش عمر باتري هستند و تكنولوژي Active Matrix OLED به آنها كمك مي كند كه بهتر به اين هدف برسند.

يك Active Matrix در واقع ترانزيستوري است كه با ماتريس هاي OLED همخوان شده است. شايد اين پيچيده و فني به نظرتان برسد، اما درك آن واقعا ساده است: ماجرا اين است كه مداري كه شدت جريان برق نور LEDها را تامين مي كند با خود LEDها ساخته مي شود. اين مساله موجب كاهش موثر مصرف انرژي مي شود كه يك نمايشگر نياز دارد. نتيجه، عمر باتري بيشتر در ابزارهايي است كه از AMOLED استفاده مي كنند. همچنين سرعت بازيابي صفحه در اين نمونه ها بيشتر بوده و از آنها گزينه هايي ايده آل براي نمايش ويدئو و بازي ها مي سازد. ( خريد مانيتور استوك )


بسياري از محصولات شركت سامسونگ مانند Galaxy S5 از نمايشگر Super AMOLED استفاده مي كند كه تكنولوژي تاچ را هم با اين صفحات همخوان كرده است. نتيجه نمايشگرهاي AMOLED نازكتر، پرنورتر و شفاف تري هستند. چرا كه نيازي به اضافه كردن يك صفحه جداگانه روي نمايشگر براي دريافت فرمان هاي لمسي نيست.

E-Ink
اگر تا به حال كتابخوان آمازون (Kindle) و يا ساير ابزارها مانند Nook و Kobo را ديده باشيد، بايد بدانيد كه تكنولوژي استفاده شده در نمايشگر آنها از نوع E-Ink يا جوهر الكترونيكي است. مهمترين خصوصيت اين صفحات، تك رنگ بودن و مصرف انرژي بسيار بسيار پايين و در حد صفر آنهاست. ( مانيتور كاركرده )

نمايشگرهاي E-Ink با انتقال بار الكتريكي بسيار ضعيفي به صدها هزار سلول ريز صفحه كار مي كند. شارژ اين سلول ها موجود تغيير حالت آنها شده و اين تغيير در الگوهاي مشخص و براي تعداد مشخصي از سلولها، موجب ايجاد كاركترها و نقش و نگار بر روي صفحه مي شود.
e-ink-microcapsulesنمايشگرهاي E-Ink مزاياي زيادي دارند. از جمله مهمترين آنها، خوانش خوب آنها توسط چشم انسان است. از آنجا كه ميزان نور خروجي آنها كم و در عين حال تفاوت رنگ بخش هاي صفحه در آنها زياد است، اين صفحات براي مطالعه در محيطي با نور معمولي ايده آلند. درست مانند كاغذ. ( مانيتور استوك )


iPad_Kindle2_sun
همچنين آنها از لحاظ مصرف انرژي بسيار كارامد هستند چرا كه فقط در زمان صفحه زدن (تغيير محتواي نمايش داده شده) انرژي مصرف مي كنند. به اين خاطر است كه اغلب كتابخوان هايي كه از E-Ink استفاده مي كنند تا چندين هفته به شارژ مجدد نياز ندارند. در حال حاضر صفحات E-Ink تك رنگ چيزي عادي هستند، اما برخي شركت ها در حال كار بر روي صفحات مبتني بر E-Ink رنگي اند.
در حاليكه اين صفحات بيشتر براي ابزاهاي كتابخوان مانند كيندل كاربرد دارند، برخي از تلفن هاي هوشمند مانند Motorola F3 و سامسونگ Alias 2 از آنها بهره مي برند.

آينده تكنولوژي نمايشگرها
تكنولوژي هاي فعلي نمايشگرها در حال پيشرفت هستند و ما به دنبال اضافه كردن مزاياي بيشتر در تكنولوژي آينده ساخت اين صفحات هستيم. براي مثال استفاده از OLED در ساخت نمايشگرهاي منعطف كه در سال هاي اخير نمونه هاي اوليه آن بارها ديده شده است، نتيجه برخي از پيشرفت ها در اين حوزه است. بنابراين اصلا تعجب ندارد كه در يكي دو سال آينده موبايل هايي با صفحه نمايش هاي منعطف داشته باشيم.
همچنين صفحات شفاف نيز از جمله مواردي هستند كه انتظار مي رود در آينده شاهدشان باشيم. صفحات TOLED كه از جنس OLED و به شفافيت شيشه هستند. نمونه اي از اين صفحه در ساخت پنجره هوشمند سامسونگ را در ويدئوي زير ببينيد. همچنين اين لپ تاپ با صفحه نمايش شفاف نيز از اين نمونه است.

تكنولوژي Quantum-dot LED نيز از نمونه هاي جذاب آينده خواهد بود كه پتانسيل هاي زيادي را در اين حوزه نشان ميدهد. يك صفحه نمايش از نوع Quantum-dot LED چيزي از جنس نانوكريستال هاي نيمه رسانا با قدرت پرداخت نور است كه بسيار شفاف و با عمر مفيد بالا هستند و قدرت نمايش تعداد بسيار زيادي از رنگ ها را دارند.

در نهايت نيز بايد منتظر مانيتور تمام رنگي استوك E-Ink باشيم. تكنولوژي اي كه در كتابخوان Kyobo ديده شد اما مدت كوتاهي پس از ساخت، روند توليد آن بخاطر عدم توان رقابت قيمتي و كارايي پايين متوقف شد. همچنين در حال حاضر در Hanvon C18 نيز از اين تكنولوژي استفاده شده است كه خريد آن در خارج از چين بسيار مشكل است.

بازدید : 196
11 زمان : 1399:2

به هنگام بررسي تفاوت هاي ابزارهاي همراه - چه در تلفن ها، چه تبلت و چه كتابخوان يا لپ تاپ ها - مهمترين مساله بر تفاوت در نمايشگرشان تمركز دارد.

تكنولوژي هاي صفحه نمايش موبايل ها چند نمونه هستند؟ براي مثال تفات هاي OLED با AMOLED در چيست؟ در مورد LCD و e-ink چه مي دانيد؟

نمايشگرهاي Liquid Crystal Display يا LCD و نمايشگر هاي رتينا

كريستال مايع يكي از جذاب ترين موادي است كه هم داراي قابليت هاي مايع و هم جامد است. به همين دليل استفاده از آن در يك وسيله الكتريكي بر اين شرايط مولكولي تاثير گذاشته و اجازه كم و زياد كردن نور خروجي در يك پيكسل و ايجاد يك صفحه سياه و سفيد را مي دهد. مانيتور ال سي دي استوك

اما در نمايشگرهاي رنگي هر پيكسل به سه پيكسل جداگانه تقسيم شده كه هر كدام وظيفه نمايش يا عدم نمايش رنگ هاي قرمز، سبز و آبي را دارند. براي ايجاد رنگ، مقدارهاي متفاوتي از نور به هر زيرپيكسل تابانده مي شود. اگر با دقت و از فاصله بسيار نزديك به يك صفحه مانيتور استوك LCD نگاه كنيد، مي توانيد اين زيرپيكسل هاي سه تايي را ببينيد.

lcd-close-up
اپل در تكنولوژي Retina، از نوع خاصي از پنل هاي LCD بهره مي برد كه به in-pace switching (IPS) LCD شناخته مي شوند. در اين تكنولوژي زاويه ديد تصوير بسيار بيشتر از LCD معمولي خواهد بود و همچنين انرژي كمتري مورد نياز است. اما در مورد رتينا، مساله در واقع اين است كه اپل اندازه پيكسل ها را به حدي ريز كرده و تراكمشان را به حدي افزايش داده كه به صورت عادي چشم انسان قابليت تشخيص فواصل بين پيكسل ها را ندارد يا ديدن پيكسل ها بسيار مشكل است.

آشكارا مشخص است كه براي ايجاد نور پشت هر فيلتر رنگي در يك صفحه LCD، به نور پس زمينه نياز است. اين كار معمولا توسط لامپ هايي فلورسنت و بازتاب دهنده هاي نوري خاصي انجام مي شود. بخاطر حجم زياد نور در صفحات LCD، رنگ مشكي در اين صفحات كمي روشن تر از يك مشكي واقعي ظاهر مي شود كه باعث شفافيت كمتر در رنگ مشكي و رنگ هاي تيره در اين پنل ها مي گردد. همچنين LCDها انرژي بيشتري در مقايسه با صفحات مبتني بر LED مصرف مي كنند. و در مقام مقايسه هر چند كه زاويه ديد وسيع تري دارند، احتمال ايجاد پيكسل سوخته در آنها بيشتر است. هر چند كه امكان ترميم پيكسل هاي سوخته وجود دارد.

به هر حال ساخت LCD كماكان كمتر از همه انواع آن هزينه در بر دارد و معني آن توليد بهترين پنل هاي موجود با هزينه اي مكفي در صورت استفاده از LCD است. در حال حاضر نمايشگر ابزارهايي مانند آيفون 5، آيپد اير و نكسوس ۵ از نوع LCD است.

نمايشگر هاي Organic Light-Emitting Diode يا OLED
ال اي دي ها ابزارهاي بسيار ريزي هستند كه قدرت خروج نور تك رنگ را دارند. رنگ نور خروجي بستگي به موادي دارد كه در ساخت ديود استفاده شده است. در ساخت LEDهاي اوليه، استفاده از برخي فلزات در ساخت ديودها نورهاي قرمز، سبز و آبي را نتيجه ميداد. مانيتور ال اي دي استوك

در حال حاضر مزاياي متعددي در نمايشگرهاي LED وجود دارد: آنها مصرف انرژي كمتري در مقايسه با LCD دارند، كوچكتر و درخشان ترند و هر پيكسل به صورت يكتا قدرت توليد رنگ مشكي شفاف تري در مقايسه با LCD دارد. مانيتور استوك

اما LEDهاي اوليه بسيار بزرگتر از آن بودند كه بخواهند ظرافت كافي جهت استفاده در يك پنل قابل استفاده در ابزارهاي موبايل را داشته باشند. هر چند كه در ابعاد بيلبوردهاي شهري، استفاده از آنها مناسب بود.


اما بر خلاف LEDها، OLEDها بر پايه كربن ساخته شده اند. ساختار مولكولي متفاوت كربن در مقايسه با فلزات، در اينجا اهميت بسياري دارد. اولين مزيت استفاده از كربن، امكان ساختن پنل هاي بسيار كوچك از نوع OLED است. به اين معني كه مي توان از پنل هاي OLED در ساخت نمايشگر موبايل ها استفاده كرد.
به اين خاطر كه در اين نمايشگرها، هر پيكسل به تنهايي نور مورد نياز خود را تامين مي كند، تصاوير OLED بسيار بهتر از LCDها رنگ مشكي را نشان مي دهند و البته به دليل همين مساله استفاده مفيد از انرژي براي تامين نور هر پيكسل، انرژي كمتري مصرف مي كنند. البته OLEDها در كل گران تر از LCDها هستند.
ضمنا، بد نيست بدانيد در صورت استفاده از پنل هاي OLED جهت نمايش تصاوير ثابت منجر به بروز مشكل در كيفيت رنگ هاي نمايش داده شده خواهد شد.
در حال حاضر در نمايشگر LG G Flex و Samsung Galaxy Round از OLED استفاده شده است.

ادامه دارد...

بازدید : 223
11 زمان : 1399:2

مانيتور يك سخت افزار است كه ويدئو و اطلاعات گرافيكي كه توسط كارت گرافيك پردازش مي شود را توسط كابل VGA در نمايشگر مانيتور نمايش مي دهد. مانيتورها شباهت زيادي به تلويزيون دارند اما در عوض اطلاعات گرافيكي را با رزولوشن بالاتر در صفحه نمايش نشان ميدهند. برخلاف تلويزيون ها، دستگاه هاي مانيتور را در ديوار نصب نمي كنند (هر چند كه مي توان اين كار را انجام داد اما در كل مرسوم نيست) و بيشتر بر روي ميزكار قرار مي دهند.



نام هاي ديگر Monitor ( مانيتور استوك ):

از Monitor اغلب به نام هاي Video Screen ، Video Display terminal ، Display ، Video Display Unit و Screen نيز نامبرده مي شود.


حقايق مهم درباره Monitor:

يك دستگاه مانيتور ، حال از هر نوعي ، معمولا با استفاده از كانكتور هاي HDMI ، DVI و يا VGA به كارت گرافيك متصل ميشود. بقيه كانكتورها هم مي توانند شامل USB ، Display Port و يا Thunderbolt باشد. قبل از خريدن مانيتور جديد اطمينان حاصل كنيد كه مانيتور و كارت گرافيك از يك كانكشن پشتيباني ميكنند يا خير. براي مثال شما نمي خواهيد كه مانيتوري تهيه كنيد كه تنها از پورت HDMI پشتيباني مي كند در حاليكه كارت گرافيك تان از پورت VGA پشتيباني ميكند. هر چند كه كارت گرافيك ها از پورت هاي متعدد و مختلفي براي اتصال پشتيباني مي كنند اما در هر حال بايد به اين موارد توجه كافي داشته باشيد. نكته اي كه در رابطه با مانتيورها وجود دارد اين است كه دستگاه هاي مانيتور Serviceable نيستند. به اين معني كه چندان عاقلانه نيست كه دستي به درون قطعات داخل مانيتور برد و آنرا دستكاري كرد مگر در مواردي كه مشكلي براي مانيتور پيش بيايد كه در اين موارد نيز بايد به متخصصان فني سخت افزار مراجعه كرد.

شركت هاي معروف توليد كننده Monitor از شركت هاي معروف سازنده دستگاه هاي مانيتور مي توان به شركت LG ، Hanns-G ، Acer و Sceptre اشاره كرد كه در بين آنها برند محبوب LG Electronics ميتوان گفت از همه برندهاي سازنده مانيتور سابقه درخشان تري دارد.

توضيحاتي فني در رابطه با Monitor:

همانطور كه ذكر شد مانيتورها دستگاه هاي نمايشگري هستند كه با پورت هاي مختلف پشتيباني شده و توسط كابل مخصوص بخود به كارت گرافيك متصل مي شوند. اگر چه دستگاه مانيتور استوك در خارج از محوطه كامپيوتر خانگي مان قرار دارد اما آن بخش مهم و اساسي در تكميل كردن يك كامپيوتر دارد. مانيتورها به دو نوع عمده CRT و LCD تقسيم مي شوند. مانيتورهاي CRT كه همه مان بخوبي آنرا ميشناسيم شباهت زيادي به تلويزيون ها دارند و اندازه هايشان نهايتا به 19 اينچ مي رسد. در عوض مانيتورهاي LCD باريك و ظريف تر از مانيتورهاي CRT هستند و علاوه بر اينكه كيفيت تصوير بالاتري را به ما ارائه مي دهند انرژي برق كمتري را نيز مصرف ميكنند.

با به ميان آمدن فناوري LCD مانيتورهاي CRT كم كم از رده خارج شده و جايشان را به مانيتورهاي LCD دادند به اين دليل كه علاوه بر اينكه انرژي برق كمتري مصرف مي كردند كيفيت تصوير بالاتري را به ارمغان آورده و همچنين اينكه فضاي كمتري را نسبت به مانيتورهاي CRT اشغال مي كردند. بسياري از مانيتورها در فرمت Widescreen (صفحه عريض) در سايزي در محدوده بين 17 تا 24 اينچ يا بيشتر هستند. اين اندازه با اندازه گيري قطر صفحه نمايش (از گوشه سمت راست در پايين مانيتور تا گوشه سمت چپ مانيتور) بدست مي آيد.


Monitor هاي كاركرده به صورت پيشفرض در دستگاه هايي نظير تبلت ها ، لپتاپ ها و نوت بوك ها و همچنين در كامپيوتر هاي all-in-one نيز قرار داده مي شوند. در هر صورت شما مي توانيد با خريد يك دستگاه مانيتور جديد استوك مانيتور خود را ارتقاء دهيد. اگرچه مانيتورها به عنوان دستگاه هاي خروجي در نظر گرفته مي شوند چرا كه آنها وظيفه اي جز نمايش دادن اطلاعات بصورت گرافيكي در صفحه نمايش را در خروجي ندارند اما تعدادي از آنها نيز با تكنولوژي Touchscreen يكپارچه شده اند. اين نوع از مانيتورها هم به عنوان دستگاه ورودي و هم به عنوان دستگاه خروجي شناخته مي شوند، كه معمولا به آنها InputOutput Device و يا IO Device هم گفته مي شود. تعدادي از مانيتورها نيز با تجهيزات جانبي مثل ميكروفون ، اسپيكر ، دوربين وبكم و يا USB Hub يكپارچه شده و عرضه مي شوند.

بازدید : 291
11 زمان : 1399:2

شركت‎هاي معروف اغلب اوقات در اختيار كاربران ابزاري قرار مي‎دهند تا آن‎ها بتوانند از محصولات شركت رقيب به سادگي به گزينه‎ي مورد نظر خود مهاجرت كنند. مايكروسافت با سري تبلت‎ها و نوت‎بوك‎هاي خود سخت در حال رقابت با مك‎بوك اپل بوده است. حال اين شركت ابزار جديدي منتشر كرده است تا مشتريان شركت اپل بتوانند از مك به سرفيس به راحتي نقل مكان كنند. (نوت بوك كاركرده و لپ تاپ استوك)

مايكروسافت اين ابزار جديد را تقريبا بدون هياهوي خاصي ارائه داده است. اين ابزار كه Mac to Surface Assistant ناميده مي‎شود، همان‎طور كه نام آن اشاره مي‎كند عملا باعث مي‎شود تا انتقال تمامي داده‎هاي كاربر از كامپيوترهاي اپل به محصولات مايكروسافت آسان شود.
همان‎‎طور كه اشاره شد، اين ابزار در واقع توسط كاربران شناسايي شده و به نظر نمي‎رسد كه مايكروسافت اخبار انتشار آن را پخش كرده باشد. به هرحال اين ابزار وجود دارد و قادر به انجام كاري بوده كه براي آن تبليغ شده است. (لپ تاپ و نوت بوك استوك)
اگر كاربر اين ابزار را در كامپيوتر مك خود باز كند به او اطلاع داده مي‎شود كه از اين ابزار مي‎تواند براي انتقال اطلاعات (اسناد، تصاوير، فيلم‎ها و موزيك) از مك به سرفيس او استفاده كند.
دانلود Mac to Surface Assistant براي عموم رايگان است.

منبع:tech-news.ir

بازدید : 280
11 زمان : 1399:2

مك در برابر ويندوز؛

دنياي امروز پر شده از كامپيوترهاي كوچك و بزرگ كه سراسر زندگي بشر را فراگرفته‌اند. گسترش اين دستگاه‌هاي هوشمند در زندگي انسان‌ها، به قدري زياد شده كه در بسياري از مواقع، تصور يك خانه بدون حضور كامپيوترهاي شخصي غير ممكن است. در اين ميان، محصولات گوناگون و اكوسيستم‌هاي توسعه يافته توسط شركت‌هاي مختلف، باعث شده تا بسياري از افراد در انتخاب يك كامپيوتر شخصي دچار سردرگمي‌هاي بسياري شوند. اپل به عنوان مهم‌ترين رقيب مايكروسافت و سيستم عامل اختصاصي‌اش، مدت زيادي است كه كامپيوترهاي مك را توسعه داده است. اين كامپيوترها خصوصيات منحصر به فردي دارند كه باعث مي‌شود تا اغلب كاربران اين دستگاه‌ها، رضايت بيشتري از تجربه كاربري خود داشته باشند.

چرا كامپيوترهاي مك، دستگاه‌هايي كارآمدتر هستند و اينكه چرا بايد به مك مهاجرت كنيد:

1.طراحي: سبك، زيبا و قدرتمند

مك بوك‌ها به نحوي توليد مي‌شوند كه در عين بازدهي سخت‌افزاري و نرم‌افزاريِ قابل توجه و فوق‌العاده، بدنه‌اي بسيار ظريف و نازك داشته باشند. از طرفي فاكتور وزن در اين محصولات باعث مي‌شود تا حمل روزمره آن‌ها به هيچ وجه آزار دهنده نباشد. در حقيقت تمامي مك بوك‌ها در مقايسه با دستگاه‌هاي ويندوزي هم كانفيگ خود، سبك‌تر و ظريف‌تر ساخته مي‌شوند. درعين‌حال، كامپيوترهاي روميزي آيمك كه از نمايشگر بزرگ و بازدهي سخت‌افزاري زيادي بهره‌مند هستند، كاملاً جمع و جور طراحي شده‌اند تا حضور يك كامپيوتر روميزي پر بازده در خانه يا اتاق، به قيمت به هم ريختگي دكوراسيون تمام نشود. كامپيوترهاي مك به گونه‌اي طراحي مي‌شوند تا استفاده روزمره از آن‌ها به‌طور كامل بدون نقص باشد.

2.بازدهي فوق‌العاده

اپلدر ساخت تمامي محصولات خود از يك ترفند هوشمندانه استفاده مي‌كند. اين شركت تمامي سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي دستگاه‌ها را خودش توليد و توسعه مي‌دهد. همين مسئله باعث مي‌شود تا كامپيوترهاي مك برخلاف دستگاه‌هاي ويندوزي بازدهي بيشتري داشته باشند. سيستم عامل maغير مجاز مي باشد سريع‌تر از ويندوز اجرا مي‌شود. كاربران كامپيوترهاي مك، هنگ كردن‌هاي مداوم دستگاه‌هاي ويندوزي را تجربه نمي‌كنند و مي‌توانند با سرعت بيشتري از پس‌كارهاي خود برآيند.

3.كانفيگ‌هاي مشخص

اپل هر يك از مك‌ها را براي كاربري منحصر به فردي توليد كرده است. همين مسئله باعث شده تا تعداد مدل‌هاي مك بوك‌هاي جديد در هر سال بسيار محدودتر از كامپيوترهاي ويندوزي باشد اپل كاربران خود را در انتخاب يك دستگاه مناسب سردرگم نمي‌كند و خريداران براي انتخاب كامپيوترهاي مك سريع‌تر تصميم‌گيري مي‌كنند.

4.سيستم عامل فوق‌العاده maغير مجاز مي باشد

يكي از مهم‌ترين حسن‌هاي كامپيوترهاي مك به حساب ميايد. اين سيستم عامل با رابط كاربري بسيار آسان و كارآمدي توسعه يافته و قابليت اجراي تمامي نرم‌افزارهاي حرفه و شخصي را دارد. مك او اس سازگاري بهتري با سخت‌افزار مك بوك‌ها دارد و تجربه كار با آم بسيار لذت‌بخش‌تر از ويندوز است. كافي است براي چند ساعت با اين سيستم عامل اختصاصي كار كنيد، تا در كوتاه‌ترين زمان ممكن، به آن عادت كرده و تمامي كارهاي خود را بهتر از دستگاه‌هاي ويندوزي انجام دهيد. اين سيستم عامل به طور مداوم از طرف اپل پشتيباني مي‌شود و كاربران به طور منظم آپديت‌هاي مختلف را براي امنيت و تجربه كاربري بهتر دريافت مي‌كنند. اين آپديت‌ها برخلاف آپديت‌هاي ارائه شده در ويندوز، باعث به هم ريختگي و كُندي سيستم عامل نمي‌شود و درعين‌حال تجربه كاربري دستگاه را بهبود مي‌بخشد.

5.شانس استفاده از ويندوز

اگر از طرفداران دو آتيشه سيستم عامل ويندوز باشيد، بايد بگوييم كه با كامپيوترهاي مك، همچنان شانس استفاده از آن را داريد. شما مي‌توانيد با استفاده از بوت كمپ و يا به صورت مجازي، ويندوز را روي دستگاه خود نصب كنيد و شروع به استفاده از آن كنيد.جالب اينجا است كه كامپيوترهاي مك بازدهي بهتري در اجراي ويندوز نسبت به دستگاه‌هاي ديگر دارند. ويندوز در مك بوك‌ها و آيمك‌ها سريع‌تر اجرا مي‌شود تا از پس تمامي كارهاي مختلف خود برآييد.علاوه بر اين، شما مي‌توانيد ديگر سيستم‌عامل‌ها نظير توزيع هاي مختلف لينوكس را از طريق برنامه‌هاي مجازي ساز در مك‌ها اجرا كنيد. (لنوو تينك پد T430 استوك)

6.كامپيوترهاي مك ارزان هستند!

شايد در نگاه اول اين باور در ذهنتان نقش بسته باشد كه قيمت كامپيوترهاي مك، گران‌تر از دستگاه‌هاي ويندوزي هستند. در پاسخ به اين مسئله بايد اشاره كرد كه اپل در ساخت محصولات خود از ترفندهاي تجاريِ غيرمنصفانه ديگر توليد كنندگان كامپيوترها استفاده نمي‌كند!مك‌ها طول عمر مفيد كاركرد بيشتري دارند و طولاني‌تر از يك كامپيوتر ويندوزي معمولي، براي كاربر خود كار مي‌كنند. اين مسئله در كنار كيفيت ساخت قطعات بهتر و پشتيباني طولاني‌تر كمپاني اپل، باعث مي‌شود تا مك‌ها بيش از دو برابر عمر مفيد يك دستگاه ويندوزي خدمت‌رساني كنند.در حقيقت خريد يك مك بوك، مي‌تواند يك سرمايه‌گذاري طولاني مدت باشد كه شما را براي مدت بسيار زياد از آپگريد كردن و يا تعويض دستگاه، بي‌نياز مي‌كند.همين مسئله در طولاني مدت باعث مي‌شود تا خريد و استفاده از كامپيوترهاي مك، عملي مقرون به صرفه باشد.به طور كل كامپيوترهاي مك دستگاه‌هايي منحصربه‌فرد و ويژه به حساب ميايند. به جرئت مي‌توان اين دستگاه‌ها را پرچم‌دار دنياي كامپيوترهاي شخصي دانست كه از تمامي جنبه‌ها شامل بازدهي، طراحي و سيستم عامل حرف اول را در دنيا مي‌زنند.
(لپ تاپ استوك لنوو T430)

بازدید : 335
11 زمان : 1399:2

كارت گرافيك هاي Quadro در زمينه هاي رندرينگ، نرم افزارهاي مهندسي، توليد انيمشين و... به خدمت گرفته مي شوند. دو تفاوت اصلي در بين آنها و كارت گرافيك هاي GTX وجود دارد؛ نخست درايور هاي اختصاصي كه كاربرد اصلي آنها را مشخص مي نمايد و سپس استفاده از قطعات الكترونيكي با طول عمر بالا كه ساعت ها استفاده را تضمين مي نمايد. كارت گرافيك هاي Nvidia Quadro براي استفاده هاي گيمينگ توليد نشده اند؛ با اين وجود به تازگي نتايجي از بنچماركهاي اين كارت گرافيك منتشر شده است كه موقعيت آن را در بازي هاي روز با كارت گرافيك هايي همچون GTX1080 و TITAN X مقايسه مي كند. شايان ذكر است كه در اين نتايج دو مدل از كارت گرافيك TITAN X موجود است كه بر اساس مدل هاي "مكسول" و "پاسكال" است. پردازنده گرافيكي NVIDIA Quadro P6000 در اين آزمون مورد محك در بازي ها قرار گرفته است. اين محصول از جمله قدرتمند ترين تراشه هاي گرافيكي در جهان است كه در زمينه هاي غير گيمينگ فعال است. اين محصول از سيليكون قدرتمند GP102 بهره مي برد و نسخه ي بدون محدوديت آن را در اختيار دارد.

همانطور كه در بررسي ها نيز مشاهده خواهيد كرد، پردازنده گرافيكي NVIDIA Quadro P6000 سريعتر از TITAN X 2016 ظاهر شده است اما تنها دليلي كه شما را از خريد آن منصرف مي كند، قيمت آن است. اين كارت گرافيك 4 برابر گران تر از TITAN X است. 3840 هسته CUDA، تعداد 240 واحد TMU، تعداد 96 بلوك ROP، مقدار 24 گيگابايت حافظه GDDR5X، رابط حافظه 384 بيتي، توان حرارتي 250 وات، فركانس حافظه 9008 مگاهرتز و فركانس هسته ي 1417~1531 از جمله ويژگي هاي اين محصول است. در ادامه مي توانيد شاهد نتايج اين محصول باشيد.

منبع سخت افزار مگ

بازدید : 349
11 زمان : 1399:2

نتايج تحقيق بر روي سي‌هزار لپ‌تاپ معيوب مشخص كرده است كه يك سوم لپ‌تاپ‌ها در سه سال اول استفاده دچار مشكل مي‌شوند؛ نت‌بوك‌ها بيشتر از لپ‌تاپ‌ها خراب مي‌شوند و ايسوس و توشيبا، كمترين آمار خرابي را دارند! از آن‌جا كه لپ‌تاپ‌ها اغلب از قطعات اوليه سخت‌افزاري مشابه و معمولا يكساني ساخته مي‌شوند، ممكن است چنين به نظر برسد كه برندهاي مختلف لپ‌تاپ تفاوتي با هم ندارند، دست‌كم تا زماني كه سخت‌افزارهاي به كار رفته در ساخت آنها مشابه هم هستند، قابليت اعتماد يكساني دارند. (فروش لپ تاپ استوك)

شركت خدمات گارانتي اسكوئر تريد، به تازگي در مقاله‌اي پژوهشي، نرخ خرابي 30هزار لپ‌تاپ را براي مقايسه برند و طبقه‌بندي سخت‌افزاري آنها بررسي كرده و به نتايجي دست يافته كه حتي شما را متعجب خواهد كرد.

نكته اصلي اين گزارش اين است كه از هر 3 لپ‌تاپ، دست‌كم يكي در فاصله زماني كمتر از سه سال دچار خرابي مي‌شود، و جالب‌تر اين‌كه لپ‌تاپ‌هايي با مارك‌هاي نه چندان معتبر ايسوز و توشيبا (دست‌كم در بازار داخلي ايران) كمترين نرخ خرابي را دارند، در حالي كه لپ‌تاپ‌هاي با مارك‌هاي ايسر، گيت‌وي و به خصوص اچ.پي كه پرفروش‌ترين برند لپ‌تاپ در سطح جهان است، با معضل نرخ خرابي بالاتر از متوسط روبرو است. علاوه بر آن، دو سوم اين مشكلات ناشي از خرابي‌هاي سخت‌افزاري است، در حالي كه يك سوم باقي‌مانده در رده خرابي‌هاي تصادفي طبقه‌بندي مي‌شوند. (لپ تاپ كاركرده)

در مورد خرابي‌هاي لپ‌تاپ‌ها، به ويژه مي‌توان از نت‌بوك‌ها نام برد كه اصلا عملكرد خوبي در اين زمينه ندارند؛ شايد هم از يك دستگاه كامپيوتري ارزان‌قيمت نبايد انتظار بيشتري داشت. نرخ خرابي اين لپ‌تاپ‌ها تا 20 درصد بيش از لپ‌تاپ‌هاي معمولي است. ولي اين را هم در نظر داشته باشيد كه نت‌بوك، ابزار نسبتا جديدي است و اين اطلاعات بر مبناي عملكرد آنها در طول تنها يك سال به دست آمده است. (لپ تاپ hp استوك)

نكته كليدي در اين ميان اين است كه لپ‌تاپ‌ها معمولا در مقايسه با ديگر انواع دستگاه‌هاي الكترونيكي مصرف‌كنندگان خانگي، خيلي بيشتر دچار خرابي مي‌شوند؛ دليل اين امر را تا حدي مي‌توان اين‌گونه توضيح داد كه اين ابزارها در رده پيچيده‌ترين ابزارهاي الكترونيكي به شمار مي‌روند كه يك مصرف‌كننده با آن سر و كار خواهد داشت؛ و شايد اين دليل هم مطرح باشد كه فشارهاي قيمتي منجر به ناديده گرفتن كمبودهايي در فرايند كنترل كيفيت در مراحل طراحي و توليد انبوه اين دستگاه‌ها شده است.

بازدید : 316
11 زمان : 1399:2

بهترين مارك لپ تاپ چيست ؟


مشهورترين برندهاي توليد كننده لپ تاپ كه احتمالن شما نيز با آنها آشنايي داريد، Dell , Apple , Toshiba , HP , ASUS,SONY و Acer هستند. در مورد اين برندها نمي توان شك كرد چون همه اين مارك ها جزء بهترين توليد كنندگان لپ تاپ در دنيا هستند و شما تقريبا چاره اي جز خريد اين برند ها نداريد .

درواقع از سال ۲۰۱۴ به بعد برند و مارك براي لپ تاپ خيلي مسئله مهمي نبوده است. وقتي همه شركت ها قطعات مورد نياز براي سرهم بندي يك وسيله الكترونيكي را بايد از چند شركت توليد كننده مانند اينتل و سامسونگ بخرند و مونتاژ اين قطعات رو به شركت هاي چيني بسپارند، پس خيلي تكنولوژي ساخت اين لپ تاپ ها با هم تفاوتي نخواهد داشت. با نگاهي به برخي ويژگي ها در لپ تاپ ها مي توانيم به يك نتيجه گيري معقول برسيم . (لپ تاپ كاركرده)

نرم افزار لپ تاپ :

در حال حاضر تمام لپ تاپ هاي دنيا به غير از لپ تاپ هاي شركت اپل يعني مك بوك پرو و مك بوك اير از سيستم عامل ويندوز استفاده مي كنند، اپل هم سيستم عامل مك را براي لپ تاپ هاي خود طراحي كرده است كه تنها عده خاصي از اين نوع سيستم عامل استفاده مي كنند و اكثر افراد با ويندوز راحت تر هستند.. لپ تاپ هاي جديد همه از سيستم عامل هاي ۶۴ بيتي پشتيباني مي كنند و مي توانند سرعت بيشتري را در اختيار كاربران قرار بدهند . (لپ تاپ استوك)

سخت افزار لپ تاپ :

پردازنده سري core اينتل ، رم ۴ گيگ به بالا ، هارد ۵۰۰ گيگا بايت به بالا ، گرافيك ۲ گيگ به بالا ، عمر باتري ۵ ساعت به بالا و … همه مشخصات لپ تاپ هايي هستند كه از سال ۲۰۱۲ به بعد طراحي شده اند و مي شوند .با اين تفاسير لپ تاپ هاي امروزي تفاوت زيادي با هم نخواهند داشت البته هنوز هم لپ تاپ هايي هستند كه با اضافه كردن يك قابليت سخت افزاري مي توانند از بقيه لپ تاپ ها بهتر باشند . براي مثال لپ تاپ هاي اپل با وجود حافظه هاي SSD كه تكنولوژي مبتني بر فلش را دارند ، مي توانند سرعت بيشتري را در نقل و انتقال اطلاعات ارائه بدهند . ضمن اينكه سر و صداي كمتر رو هم بوجود مي آورند و احتمال خرابي آنها نسبت به هاردهاي HDD كمتر است . چون قسمت مكانيكي در حافظه هاي SSD وجود ندارد . (خريد لپ تاپ استوك)

تفاوت اصلي بين مارك ها و برندها در چيست؟
1- نحوه استفاده از لپ تاپ ها و مورد استفاده اي كه كاربر دارد. در واقع استفاده سنگين از لپ تاپ هاي ضعيف تر ديد كاربر را نسبت به آن برند خراب خواهد كرد در صورتي كه كاربر ديگر با توقعات پايين تر از يك سيستم آن برند را عالي ارزيابي مي كند.

2- مورد ديگر ميزان رواج داشتن آن برند است وقتي مردم بيشتر لپ تاپ DELL خريداري كرده باشند مسلمن تعداد خرابي آن بالاتر است چون بيشتر در دست مردم موجود است. (در واقع تعداد بيشتر در جامعه آماري بزرگتر اجتناب ناپذير است)

3- معروف بودن برندهايي مانند سوني و اپل در واقع مربوط به برندينگ اين ماركهاست و اينكه پيشينه بهتري در زمينه لوازم الكترونيكي داشته اند. (فروشگاه اينترنتي لپ تاپ استوك)

4- نحوه تبليغات شركت ها را نيز بايد در نظر گرفت كه ممكن است حس خوبي از خريد را به كاربران القا كنند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 335
  • بازدید کلی : 6205
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی